Partners for Water Co-creating impact 

Het vergroten van de waterzekerheid en waterveiligheid in het buitenland: dat is het doel van Partners for Water. Hoe? Door Nederlandse expertise met buitenlandse vraagstukken te verbinden. Daarbij staan een inclusieve benadering, Nature-based Solutions en het verbeteren van de biodiversiteit bovenaan hun prioriteitenlijst. Onderwerpen waar wij heel blij van worden!

We werken dan ook met veel plezier aan het Partners for Water programma 2022 – 2027. Dit doen we samen met evenementbureau Pino. Zij verzorgen de evenementen van Partners for Water, terwijl wij de communicatiestrategie ontwikkelen en uitvoeren. Zo hebben we een krachtig nieuw logo en huisstijl ontworpen en gaan we aan de slag met een vernieuwde website die in het teken van ‘co-creatie’ staat. Daarnaast ontwikkelen we een corporate video en inspireren we wekelijks de watersector in binnen- en buitenland. Dat laatste doen we door het delen van verhalen en cases over innovatieve projecten via de Partners for Water LinkedIn-pagina en Partners for Water website.

Logo en huisstijl

Het nieuwe logo hebben we samen met Studio Colorado ontwikkeld. De verschillende elementen in het logo hebben allemaal een betekenis. Zo symboliseren de golven de rivierdelta’s waarin Partners for Water werkt en staan de schakels voor de samenwerkingen tussen verschillende partijen. De ronde uitsnede van het logo verwijst naar de wereldbol en daarmee naar het internationale werkveld.

Verdere uitwerking logo

Banier:

Uitnodiging:

Video Nature-based Solutions event

Ook werkten we samen met Maikan Film Productions  aan een introductievideo voor het ‘Scaling & Improving Together, the Next Steps in Nature Based Solutions’ event dat Partners for Water afgelopen juni organiseerde. Bekijk hier de video: NBS Video.

 

BBK, Public Cinema en SUE samen geselecteerd voor strategische communicatievraagstukken van de Rijksoverheid

De Rijksoverheid heeft perceel 2 van de raamovereenkomst ‘Communicatieadvies en -uitvoering’ gegund aan de combinatie van de bureaus BBK/Door Vriendschap Sterker (BBK), Public Cinema en SUE Behavioural Design (SUE). Samen met 4 andere gecontracteerde partijen gaan zij...

Impact maken en meten

Impact: systematisch positieve verandering op de lange termijn. Maar hoe implementeer je dat in je bedrijfsprocessen en hoe maak je die impact meetbaar? Wij, van communicatiebureau BBK/Door Vriendschap Sterker, weten alles van impact maken én meten. Hoe jij dit straks...

Zó communiceer je inclusief

Een diverse werkvloer en inclusieve communicatie zijn van groot belang voor een beter gerepresenteerde wereld. Iedereen mag er zijn, op zijn/haar/hen eigen manier, en het is belangrijk voor het zelfbeeld van veel mensen dat iedereen zich gerepresenteerd voelt. Wij...

B corp worden: alle ins en outs op een rijtje

B corps, ze vliegen je om de oren. En daar zijn we blij mee! Van ijsboer Ben & Jerry’s tot waterflessenkoning Dopper en huidverzorger Naïf - inmiddels zijn er in Nederland zo’n 100 gecertificeerde B Corps. En ook wij, communicatiebureau BBK/Door Vriendschap...

Aan de slag met de SDG’s

Wanneer je je verdiept in de wereld van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, maak je al snel kennis met de Sustainable Development Goals. Grote kans dat je je als organisatie nog moet inlezen in deze doelen en wat ze voor jullie kunnen betekenen. Wij kunnen helpen...

Holistische benadering: wat is het en hoe pas je het toe?

Holisme, misschien heb je de term weleens voorbij zien komen. Enig idee wat het betekent? Wij leggen het uit! Als communicatiebureau dat streeft naar een betere wereld door middel van een holistische benadering, kunnen we je namelijk alles over holisme...

4 manieren voor duurzame verandering op de werkvloer

Écht stappen maken op gebied van duurzaamheid? Dat kan ook op je eigen werkvloer. Van je computer tot je toiletpapier. Verduurzamen is een krachtig statement waaruit je laat blijken dat je het creëren van een betere wereld belangrijk vindt. Wij helpen je met onze tips...

Wat is MVO en hoe ga je ermee aan de slag?

Je organisatie wil zich inzetten voor een betere wereld. Fantastisch nieuws! Maar welke stap zet je als eerst? Er zijn zoveel dingen om rekening mee te houden dat de kans bestaat dat je door de bomen het bos niet meer ziet. BBK/Door Vriendschap...

Van B corp tot SDG’s: duurzame termen uitgelegd

Ben je nieuw in de wereldverbeteraar-business? Dan is de kans groot dat de duurzame termen je om de oren vliegen en het je allemaal begint te duizelen. Als communicatiebureau met al meer dan 50 jaar ervaring op gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, nemen...

Een manifest voor de wereld van morgen

Hoe krijg je een duurzamere en socialere samenleving na corona? De Worldconnectors kwamen na negen dialogen tot scherpe aanbevelingen, gebundeld in het manifest ‘SDG’s beyond corona’. Verplicht leesvoer voor iedereen die interesse heeft in de Sustainable Development...