Wisseling van de wacht

Joanneke de Jong

12 juni 2018

Marc den Hertog volgt Veronique Swinkels op als algemeen directeur van communicatiebureau BBK/Door Vriendschap Sterker

Per 1 juni 2018 draagt Veronique Swinkels het stokje van algemeen directeur van BBK/Door Vriendschap Sterker over aan Marc den Hertog. Swinkels gaat na 21 jaar fulltime BBK/Door Vriendschap Sterker meer tijd vrijmaken voor eigen projecten. Ze blijft als strategy partner en aandeelhouder betrokken bij het bureau.

BBK/Door Vriendschap Sterker wordt in 1969 opgericht. Het is een van de eerste bureaus in Nederland dat zich toelegt op communicatie voor maatschappelijke organisaties. Swinkels begint in 1997 bij BBK als adviseur. In 2009 wordt ze algemeen directeur.

Den Hertog: “Onder leiding van Veronique heeft ons bureau zich ontwikkeld tot hét allround communicatiebureau voor een betere wereld. Gelukkig blijven haar kennis, creativiteit en duurzame drive voor het bureau behouden. Ik verheug me op onze nieuwe samenwerking.”

Swinkels gaat haar horizon verbreden. “De afgelopen jaren ben ik betrokken geweest bij veel internationale projecten op het snijvlak van ondernemerschap, duurzaamheid en sociale innovatie. Daar wil ik mee verder en daar ga ik de komende periode meer tijd in investeren.”

Swinkels blijft zich bij BBK/Door Vriendschap Sterker bezighouden met positioneringsvraagstukken op het gebied van duurzaamheid en het faciliteren van creatieve processen. Swinkels: “Het bureau bestaat volgend jaar 50 jaar. Dat wil ik niet missen. We brengen op dit moment het verhaal van 50 jaar maatschappelijke communicatie in kaart en vormen een visie op de toekomst.”

Den Hertog is sinds 2010 als copywriter verbonden aan BBK/Door Vriendschap Sterker en werd in 2013 creatief directeur. Hij wordt naast algemeen directeur ook aandeelhouder in het bureau.

Overige nieuwsberichten

Impact maken en meten

Impact maken en meten

Impact: systematisch positieve verandering op de lange termijn. Maar hoe implementeer je dat in je bedrijfsprocessen en hoe maak je die impact meetbaar? Wij, van communicatiebureau BBK/Door Vriendschap Sterker, weten alles van impact maken én meten. Hoe jij dit straks...

Zó communiceer je inclusief

Zó communiceer je inclusief

Een diverse werkvloer en inclusieve communicatie zijn van groot belang voor een beter gerepresenteerde wereld. Iedereen mag er zijn, op zijn/haar/hen eigen manier, en het is belangrijk voor het zelfbeeld van veel mensen dat iedereen zich gerepresenteerd voelt. Wij...

B corp worden: alle ins en outs op een rijtje

B corp worden: alle ins en outs op een rijtje

B corps, ze vliegen je om de oren. En daar zijn we blij mee! Van ijsboer Ben & Jerry’s tot waterflessenkoning Dopper en huidverzorger Naïf - inmiddels zijn er in Nederland zo’n 100 gecertificeerde B Corps. En ook wij, communicatiebureau BBK/Door Vriendschap...