Geef gerust aan een erkend goed doel

Sterker door te geven

 Wij zijn gulle gevers in Nederland. Maar als je geeft, wil je wel dat dit terecht komt bij een goed doel dat aan alle kwaliteitseisen voldoet. Let daarom op het ‘Erkend Goed Doel-logo’. Zo luidt de boodschap van de commercial die we in opdracht van de goeden doelen sector maakten. De spot is vanaf 9 juni een week lang via Socutera op de NPO te zien en online via YouTube.

In de spot wisselen beelden van goede doelen en van donateurs elkaar af. De donateurs vertellen waarom zij geven en aan wat voor soort goede doelen. Maar ze vragen zich ook af of hun bijdrage wel goed terechtkomt. Daarom checken ze het ‘Erkend Goed Doel-logo’. Want bij Erkende Goede Doelen weet je dat ze aan strenge kwaliteitseisen voldoen. Dat ze hun geld zorgvuldig besteden, transparant zijn, bijdragen aan een betere wereld en gecontroleerd worden door Toezichthouder CBF.

Er is een lange versie van de spot en een korte. Verder is de radiocommercial op verschillende zenders te horen en de banners all-over internet te zien. Zo is de boodschap ‘Check het Erkend Goed Doel-logo’ de komende tijd niet te missen.