FNV Zorg

Sterker door online en offline te demonstreren

FNV Zorg maakt zich sterk voor goede zorg in Nederland. Helaas bezuinigt het kabinet flink op de zorg en is het gevolg dat honderdduizenden mensen zonder de zorg zitten die ze nodig hebben. De FNV wil hierin verandering brengen met de campagne Red de Zorg. Wij dachten strategisch mee over de communicatie en ontwikkelden aansprekende middelen. In de eerste fase was de belangrijkste conversie het tekenen van de petitie. Wij adviseerden om Facebookadvertising in te zetten met gesegmenteerde boodschappen voor leeftijd en functie. Voor elke groep werd een specifieke pay-off bedacht waardoor het onderwerp zo dichtbij mogelijk gebracht werd (bv. Is er straks nog iemand die voor jou gaat zorgen?/Zorg is een vak, dit verdient steun in plaats van ontslag/De regering laat je opa in de grond zakken, letterlijk). In de tweede fase wilde FNV de acties intensiveren en het resultaat van de petitie verzilveren. Daarom organiseerden zij op 12 september een demonstratie. Wij zorgden voor een uitgekiende mediamix met online en offline middelen om ervoor te zorgen dat heel Nederland kwam demonstreren. Het resultaat was 62.000 ingevulde petities en 15.000 demonstranten.