Downcontact

Advertentie, Banner (online)Maatschappij,  OntwerpPR

Waar kom je iemand zoals jij tegen als je het syndroom van Down hebt en je je huis niet vaak uit komt? Nou, online. Jongeren met Down voelen zich vaak eenzaam. Daar willen we iets aan doen. Er moest een plek komen waar jongeren elkaar al dan niet fysiek ontmoeten. Dat werd Downcontact. Samen met Peter Boots, van het content marketingbureau Van de inhoud, maakten we een campagne om aandacht voor het platform en de lancering te krijgen.

We bedachten het concept ‘Zin om te…’, gevolgd door een activiteit. We schreven pakkende posts op Facebook en versterkten deze met beelden die uitdrukken wat je allemaal met Downcontact kan. We ontwierpen flyers, die deelden we uit bij sociale werkplaatsen. Voor het openingsfeest creëerden we een feestflyer. We schreven Facebookadvertenties, deden de vormgeving van de nieuwsbrief en verzorgden de PR. Er kwam een item op SBS6 en een twintigtal kranten schreef een artikel.