Wisseling van de wacht

Joanneke de Jong

12 juni 2018

Marc den Hertog volgt Veronique Swinkels op als algemeen directeur van communicatiebureau BBK/Door Vriendschap Sterker

Per 1 juni 2018 draagt Veronique Swinkels het stokje van algemeen directeur van BBK/Door Vriendschap Sterker over aan Marc den Hertog. Swinkels gaat na 21 jaar fulltime BBK/Door Vriendschap Sterker meer tijd vrijmaken voor eigen projecten. Ze blijft als strategy partner en aandeelhouder betrokken bij het bureau.

BBK/Door Vriendschap Sterker wordt in 1969 opgericht. Het is een van de eerste bureaus in Nederland dat zich toelegt op communicatie voor maatschappelijke organisaties. Swinkels begint in 1997 bij BBK als adviseur. In 2009 wordt ze algemeen directeur.

Den Hertog: “Onder leiding van Veronique heeft ons bureau zich ontwikkeld tot hét allround communicatiebureau voor een betere wereld. Gelukkig blijven haar kennis, creativiteit en duurzame drive voor het bureau behouden. Ik verheug me op onze nieuwe samenwerking.”

Swinkels gaat haar horizon verbreden. “De afgelopen jaren ben ik betrokken geweest bij veel internationale projecten op het snijvlak van ondernemerschap, duurzaamheid en sociale innovatie. Daar wil ik mee verder en daar ga ik de komende periode meer tijd in investeren.”

Swinkels blijft zich bij BBK/Door Vriendschap Sterker bezighouden met positioneringsvraagstukken op het gebied van duurzaamheid en het faciliteren van creatieve processen. Swinkels: “Het bureau bestaat volgend jaar 50 jaar. Dat wil ik niet missen. We brengen op dit moment het verhaal van 50 jaar maatschappelijke communicatie in kaart en vormen een visie op de toekomst.”

Den Hertog is sinds 2010 als copywriter verbonden aan BBK/Door Vriendschap Sterker en werd in 2013 creatief directeur. Hij wordt naast algemeen directeur ook aandeelhouder in het bureau.

Overige nieuwsberichten

Hoe duurzaam is jouw organisatie… echt?

Hoe duurzaam is jouw organisatie… echt?Vandaag de dag claimt zo ongeveer elke organisatie duurzaam te zijn. Wij signaleren twee soorten clubs: zij die écht duurzaam zijn en dit aan de basis zetten van alles wat ze doen. En organisaties die (ondanks een CSR-plan...

SDG 17; doeltreffender door partnerschappen

SDG 17; doeltreffender door partnerschappenSamen naar een betere wereld. Dat is het doel van de 17 SDG 's. De Sustainable Development Goals (SDG ’s) zijn voor steeds meer bedrijven en organisaties het kompas om hun impact en toekomstgerichtheid aan af te meten. De 17e...

Interview met Marc den Hertog op Fonk

Interview met Marc den Hertog op Fonk‘Impact maken zit in ons DNA’ BBK/Door Vriendschap Sterker bereikt dit jaar de respectabele leeftijd van vijftig jaar. In die halve eeuw veranderde het medialandschap ingrijpend, maar het Amsterdamse bureau bleef altijd zichzelf:...