Wisseling van de wacht

Joanneke de Jong

12 juni 2018

Marc den Hertog volgt Veronique Swinkels op als algemeen directeur van communicatiebureau BBK/Door Vriendschap Sterker

Per 1 juni 2018 draagt Veronique Swinkels het stokje van algemeen directeur van BBK/Door Vriendschap Sterker over aan Marc den Hertog. Swinkels gaat na 21 jaar fulltime BBK/Door Vriendschap Sterker meer tijd vrijmaken voor eigen projecten. Ze blijft als strategy partner en aandeelhouder betrokken bij het bureau.

BBK/Door Vriendschap Sterker wordt in 1969 opgericht. Het is een van de eerste bureaus in Nederland dat zich toelegt op communicatie voor maatschappelijke organisaties. Swinkels begint in 1997 bij BBK als adviseur. In 2009 wordt ze algemeen directeur.

Den Hertog: “Onder leiding van Veronique heeft ons bureau zich ontwikkeld tot hét allround communicatiebureau voor een betere wereld. Gelukkig blijven haar kennis, creativiteit en duurzame drive voor het bureau behouden. Ik verheug me op onze nieuwe samenwerking.”

Swinkels gaat haar horizon verbreden. “De afgelopen jaren ben ik betrokken geweest bij veel internationale projecten op het snijvlak van ondernemerschap, duurzaamheid en sociale innovatie. Daar wil ik mee verder en daar ga ik de komende periode meer tijd in investeren.”

Swinkels blijft zich bij BBK/Door Vriendschap Sterker bezighouden met positioneringsvraagstukken op het gebied van duurzaamheid en het faciliteren van creatieve processen. Swinkels: “Het bureau bestaat volgend jaar 50 jaar. Dat wil ik niet missen. We brengen op dit moment het verhaal van 50 jaar maatschappelijke communicatie in kaart en vormen een visie op de toekomst.”

Den Hertog is sinds 2010 als copywriter verbonden aan BBK/Door Vriendschap Sterker en werd in 2013 creatief directeur. Hij wordt naast algemeen directeur ook aandeelhouder in het bureau.

Overige nieuwsberichten

B corp worden: alle ins en outs op een rijtje

B corp worden: alle ins en outs op een rijtje

B corps, ze vliegen je om de oren. En daar zijn we blij mee! Van ijsboer Ben & Jerry’s tot waterflessenkoning Dopper en huidverzorger Naïf - inmiddels zijn er in Nederland zo’n 100 gecertificeerde B Corps. En ook wij, communicatiebureau BBK/Door Vriendschap...

Aan de slag met de SDG’s

Aan de slag met de SDG’s

Wanneer je je verdiept in de wereld van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, maak je al snel kennis met de Sustainable Development Goals. Grote kans dat je je als organisatie nog moet inlezen in deze doelen en wat ze voor jullie kunnen betekenen. Wij kunnen helpen...

Holistische benadering: wat is het en hoe pas je het toe?

Holistische benadering: wat is het en hoe pas je het toe?

Holisme, misschien heb je de term weleens voorbij zien komen. Enig idee wat het betekent? Wij leggen het uit! Als communicatiebureau dat streeft naar een betere wereld door middel van een holistische benadering, kunnen we je namelijk alles over holisme...